Algemene Voorwaarden
THE DIGITAL CURE V.O.F.
 (draft)
Â
   I N H O U D
ARTIKEL 1 Â BEGRIPSOMSCHRIJVINGEN Â Â 3
ARTIKEL 2 Â ALGEMEEN Â 4
ARTIKEL 3 Â TOTSTANDKOMING VAN EEN OVEREENKOMST 4
ARTIKEL 4 Â DE DIENST EN AANSPRAKELIJKHEID Â 4
ARTIKEL 5 Â MEDEWERKING CONTRACTANT Â 4
ARTIKEL 6 Â PRIVACYSTATEMENT Â 4
ARTIKEL 7 Â INTELLECTUEEL EIGENDOM Â 4
ARTIKEL 8 Â OVERMACHT 5
ARTIKEL 9 Â UITZONDERING OP UITVOERINGSPLICHT BIJ (DREIGENDE) INBREUK Â 5
ARTIKEL 10 Â VERPLICHTINGEN DIENSTVERLENER Â 5
ARTIKEL 11 Â VERGOEDINGEN Â 5
ARTIKEL 12  DUUR EN BEËINDIGING VAN DE OVEREENKOMST  6
ARTIKEL 13 Â NO CURE, NO PAY Â 6
ARTIKEL 14 Â SERVICEBEZOEKEN Â 6
ARTIKEL 15 Â CONTRACTOVERNEMING Â 7
ARTIKEL 16 Â KLACHTEN EN GESCHILLEN Â 7
ARTIKEL 17 Â TOEPASSELIJK RECHT Â 7
ARTIKEL 18 Â VERJARINGSTERMIJN Â 7
Algemene Voorwaarden The Digital Cure    || 2BEGRIPSOMSCHRIJVINGEN
In deze voorwaarden hebben de met een hoofdletter aangeduide begrippen de volgendeÂ
betekenis.
Aanvaarding : de acceptatie van de aanmelding van Contractant door Dienstverlener;
Algemene Voorwaarden : deze algemene voorwaarden van DienstverlenerÂ
voor de Dienst;
Contractant : degene die met Dienstverlener de Overeenkomst voor de Dienst sluit;
Dienst : de door Experteam franchisenemers aangeboden dienst, bestaande uit
reparatie, herstel, aansluitingen, leveringen en advies op het gebied vanÂ
computerapparatuur, consumentenelectronica, televisie, home entertainment,Â
telecommunicatie, multimedia- en internettoepassingen;
Dienstverlener : de zelfstandig ondernemer die de Dienst aan Contractant levert op basisÂ
van de door hem met Experteam gesloten franchiseovereenkomst;
The Digital Cure : de naam gebruikt ter aanduiding van de organisatie van KPN FranchiseÂ
B.V. en haar franchisenemers alsmede de naam waarmee de Dienst wordt
aangeduid;
KPN : KPN B.V. danwel een daartoe behorende dochteronderneming, waaronder
KPN Franchise B.V.;
Overeenkomst : de overeenkomst tussen Dienstverlener en Contractant op grond waarvanÂ
door Dienstverlener de Dienst aan Contractant ter beschikking wordt gesteld;
Werkzaamheden : de activiteiten die Dienstverlener op verzoek van Contractant verrichtÂ
teneinde de Dienst aan Contractant te leveren.
Algemene Voorwaarden The Digital Cure    || 3
ARTIKEL 01ALGEMEEN
2.1 Op de Overeenkomst zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing.
2.2 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de Dienst door Dienstverlener aanÂ
Contractant. Dienstverlener is een zelfstandig ondernemer die op basis van een van KPNÂ
Franchise B.V. verkregen recht van franchise het recht tot het verlenen van de DienstÂ
exploiteert. Door het sluiten van de Overeenkomst ontstaat enkel een rechtsverhoudingÂ
tussen Contractant en Dienstverlener.
2.3 Dienstverlener spant zich in om de dienstverlening zo snel en efficiënt mogelijk te latenÂ
verlopen. Door de grote verscheidenheid van apparatuur en infrastructuur is het technischÂ
onmogelijk in alle omstandigheden direct en onmiddellijk tot een – blijvende - oplossing teÂ
komen.
TOTSTANDKOMING VAN EEN OVEREENKOMST
3.1 De Overeenkomst komt tot stand door acceptatie door Dienstverlener van de meldingÂ
van Contractant bij The Digital Cure callcenter en de daarbij door Contractant verstrekteÂ
informatie.
3.2 Ter bevestiging van de melding ontvangt Contractant per e-mail een bericht dat
Dienstverlener met Contractant contact opneemt.
3.3 Nadat Dienstverlener kennis heeft genomen van de melding van Contractant en dezeÂ
melding aanvaardt, zal hij met Contractant op een zo kort mogelijke termijn als redelijkerwijsÂ
mogelijk is een afspraak maken teneinde de Dienst te kunnen verrichten.
DE DIENST EN AANSPRAKELIJKHEID
4.1 Voor het leveren van – onderdelen van - de Dienst kan Dienstverlener mede afhankelijkÂ
zijn van prestaties van derden waarop Dienstverlener geen invloed heeft. Dienstverlener kanÂ
niet garanderen dat Contractant te allen tijde gebruik kan maken van de Dienst.
4.2 Dienstverlener is nimmer aansprakelijk voor schade die Contractant op welke wijze danÂ
ook mocht lijden als gevolg van het uitvoeren van de Dienst door Dienstverlener. Dit isÂ
slechts anders wanneer schade is ontstaan als gevolg van opzet of grove schuld aan deÂ
zijde van Dienstverlener.
Algemene Voorwaarden The Digital Cure    || 4
ARTIKEL 02
ARTIKEL 03
ARTIKEL 04MEDEWERKING CONTRACTANT
5.1 Contractant zal, voor zover zulks redelijkerwijs noodzakelijk is, zijn medewerkingÂ
verlenen aan het uitvoeren van de Dienst. Contractant zal onder meer tijdig alle voor deÂ
levering van de Dienst benodigde gegevens en informatie verstrekken.
5.2 Contractant staat er voor in dat de in het eerste lid van dit artikel bedoelde informatieÂ
juist en volledig is, alsmede dat hij gerechtigd is de informatie aan Dienstverlener teÂ
verstrekken ten behoeve van de levering van de Dienst. Contractant vrijwaart DienstverlenerÂ
tegen eventuele aanspraken van derden terzake.
5.3 In het geval Dienstverlener op de locatie van Contractant werkzaamheden verricht, zalÂ
(het personeel van) Dienstverlener in overleg met Contractant toegang verkrijgen tot deÂ
locaties en de ruimten waar de werkzaamheden dienen te worden verricht.
5.4 Contractant staat in voor de veiligheid van de door Dienstverlener te gebruiken ruimtenÂ
en zal Dienstverlener vrijwaren voor aanspraken van derden die in verband met deÂ
uitvoering van de Dienst schade lijden welke het gevolg is van onveiligheid van de aanÂ
Dienstverlener ter beschikking gestelde ruimten.
PRIVACY
6.1 Om de Dienst te kunnen bieden kunnen door Dienstverlener persoonsgegevens wordenÂ
verzameld. Dienstverlener gebruikt deze gegevens alleen ter uitvoering van deÂ
Overeenkomst.
INTELLECTUEEL EIGENDOM
7.1 De uitvoering van de Dienst leidt niet tot overdracht van enig recht van intellectueel
eigendom aan Contractant en verleent op zichzelf geen gebruiksrechten aan ContractantÂ
ten aanzien van enig goed. De levering van software strekt evenmin tot enige overdrachtÂ
van intellectuele eigendom.
7.2 Contractant vrijwaart Dienstverlener voor aanspraken van derden vanwege een inbreukÂ
op enig (intellectueel eigendoms)recht bij de uitvoering van de Dienst, tenzij deze inbreukÂ
alleen aan Dienstverlener kan worden toegerekend.
7.3 Het is Contractant niet toegestaan aanduidingen van KPN en / of The Digital Cure en / ofÂ
Dienstverlener betreffende het intellectuele eigendom aan te passen of te verwijderen vanÂ
goederen die in het kader van de Dienst aan hem worden verstrekt.
Algemene Voorwaarden The Digital Cure    || 5
ARTIKEL 05
ARTIKEL 06
ARTIKEL 07OVERMACHT
8.1 Onder overmacht wordt voor de uitvoering van deze Overeenkomst in ieder geval, dochÂ
niet uitsluitend, verstaan wegversperringen, files, storingen in de elektriciteitsvoorziening,Â
internetverbindingen en kabel-, telefoon- of andere communicatienetwerken waarvanÂ
Dienstverlener voor de uitvoering van haar diensten afhankelijk is, maar waar DienstverlenerÂ
redelijkerwijs geen invloed op kan uitoefenen.
UITZONDERING OP UITVOERINGSPLICHT BIJ (DREIGENDE) INBREUK
9.1 Dienstverlener is niet gehouden de Dienst uit te voeren wanneer daarmee, naar hetÂ
oordeel van Dienstverlener, inbreuk kan worden gemaakt op de (intellectueleÂ
eigendoms)rechten van derden.
9.2 Contractant verstrekt aan Dienstverlener alle informatie en medewerking dieÂ
Dienstverlener vraagt om vast te stellen dat door uitvoering van de Dienst geen inbreukÂ
wordt gemaakt op de in het vorige lid genoemde rechten.
9.3 Wanneer Dienstverlener de uitvoering van de Dienst staakt vanwege de in het eerste lidÂ
genoemde reden is Contractant nog steeds de vergoeding verschuldigd, tenzij dat naarÂ
maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.
VERPLICHTINGEN DIENSTVERLENER
10.1 Dienstverlener verleent Contractant de mogelijkheid gebruik te maken van de DienstÂ
binnen de door Experteam aangegeven beperkingen, zoals onder meer nader omschrevenÂ
op de site van The Digital Cure, in de Overeenkomst en in deze Algemene Voorwaarden.
10.2 Dienstverlener streeft ernaar de Dienst beschikbaar te stellen op een wijze zoals onderÂ
meer nader omschreven op de site van Experteam en in de Overeenkomst. DienstverlenerÂ
is, met inachtneming van de redelijke belangen van Contractant, te allen tijde gerechtigdÂ
veranderingen in de diensten, procedures, tarieven en overige voorwaarden aan te brengen.
10.3 Dienstverlener garandeert uitdrukkelijk niet dat de Dienst altijd beschikbaar is.
Algemene Voorwaarden The Digital Cure    || 6
ARTIKEL 08
ARTIKEL 10
ARTIKEL 09VERGOEDINGEN
11.1 Dienstverlener is gerechtigd de door Experteam gehanteerde tarieven te wijzigen.Â
Dergelijke wijzigingen dienen door Dienstverlener voorafgaande aan het verlenen van deÂ
Dienst nadrukkelijk, en waar mogelijk bij voorkeur schriftelijk, aan Contractant te wordenÂ
medegedeeld.
11.2 Contractant is verplicht de van toepassing zijnde tarieven en kosten te betalen.
Deze zullen door Dienstverlener ten laste van de rekening van Contractant wordenÂ
gebracht. De betalingsverplichting gaat in op de dag waarop de Overeenkomst tot stand isÂ
gekomen.
11.3 Indien of zodra de Dienst wordt verleend op basis van een met Contractant af te sluitenÂ
abonnementsvorm, zullen de abonnementskosten voor de eerste maand pro rato achterafÂ
door Experteam in rekening worden gebracht. Hierna zullen de abonnementskostenÂ
maandelijks vooraf in rekening worden gebracht.
11.4 Indien Contractant zich voor het ter beschikking krijgen van de Dienst aanmeldt voorÂ
een abonnementsvorm op de Dienst, zal het vereiste abonnementsgeld, na acceptatie vanÂ
deze aanmelding door Experteam, op de eerstvolgende factuurdatum worden geïncasseerd.Â
Indien de incasso om welke reden dan ook niet slaagt, kan de toegang tot de DienstÂ
onmiddellijk worden geblokkeerd.
Zolang geen volledige betaling heeft plaatsgevonden, kan Contractant geen gebruik makenÂ
van de Dienst, tot volledige betaling van de verschuldigde vergoeding, kosten en eventueelÂ
bijkomende kosten heeft plaatsgevonden.
11.5 Indien niet uitdrukkelijk anders is overeengekomen, zal Contractant de Dienst direct perÂ
mobiele PIN aan Dienstverlener voldoen. Dienstverlener kan in uitzonderlijke gevallenÂ
aanbieden contante betaling te accepteren, danwel de door Contractant verschuldigdeÂ
vergoedingen via automatische incasso af te schrijven van zijn Nederlandse bank- ofÂ
girorekening.
11.6 Indien de automatische incasso niet is geslaagd, wordt dit aan Contractant als
betalingsherinnering schriftelijk medegedeeld en wordt door Dienstverlener een nadereÂ
termijn van betaling vastgesteld. Wordt binnen die termijn de volledige betaling van deÂ
verschuldigde vergoeding niet betaald, dan wordt Contractant automatisch in gebrekeÂ
gesteld, zonder dat enige nadere ingebrekestelling of sommatie nodig is. Contractant isÂ
vanaf dat moment, zonder nadere aankondiging door Dienstverlener, de wettelijke renteÂ
verschuldigd over de verschuldigde vergoeding.
11.7 Dienstverlener kan de vordering ter incasso uit handen geven zodra Contractant naÂ
ingebrekestelling nalatig blijft de verschuldigde vergoeding, vermeerderd met de wettelijkeÂ
rente, te voldoen. Contractant is in dat geval naast betaling van de hoofdsom en deÂ
daarover verschuldigde wettelijke rente eveneens gehouden tot de vergoeding van alleÂ
buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten. De buitengerechtelijke kosten worden hierbijÂ
vastgesteld op 15% van de individuele contractsom, met een minimum van Euro 250,=.
11.8 Wanneer Dienstverlener op verzoek van Contractant de reeds begonnen uitvoering vanÂ
een Dienst staakt, is Contractant toch een vergoeding verschuldigd.
Algemene Voorwaarden The Digital Cure    || 7
ARTIKEL 11DUUR EN BEËINDIGING VAN DE OVEREENKOMST
12.1 Deze Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van de Dienst.
12.2 De Overeenkomst kan te allen tijde door Dienstverlener worden beëindigd indien
Dienstverlener van mening is dat er sprake is van onwerkbare omstandigheden danwelÂ
indien de Dienst, naar het oordeel van Dienstverlener, niet tot een succesvol einde kanÂ
worden gebracht.
12.3 Als de overeenkomst op grond van een handelen of nalaten van Contractant wordtÂ
beëindigd is Contractant gehouden de voor de Dienst verschuldigde vergoedingen enÂ
kosten te voldoen.
12.4 Indien Contractant een onjuiste opgave doet van gevraagde gegevens, behoudt
Dienstverlener zich het recht voor, in afwijking van het in het eerste lid van dit artikelÂ
bepaalde, de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.
12.5 Na het beëindigen van de Overeenkomst retourneert Contractant alle exemplaren vanÂ
software, documentatie en andere materialen die in het kader van deze Overeenkomst aanÂ
Contractant ter beschikking zijn gesteld.
NO CURE, NO PAY
13.1 Indien Dienstverlener het door Contractant gemelde mankement niet kan oplossen,Â
dan zal Dienstverlener aan Contractant geen arbeidsloon en voorrijkosten in rekeningÂ
brengen.
13.2 Mocht Dienstverlener menen dat er een gerede kans bestaat dat hij de Dienst nietÂ
succesvol kan verrichten, dan heeft Dienstverlener het recht de verlening van de Dienst teÂ
weigeren. Mocht Contractant toch graag willen dat Dienstverlener het probleem poogt op teÂ
lossen, dan zal Dienstverlener de kosten voor deze werkzaamheden, in afwijking van lid 1Â
en ongeacht de uitkomst, in rekening brengen.
Algemene Voorwaarden The Digital Cure    || 8
ARTIKEL 11
ARTIKEL 13SERVICEBEZOEKEN
14.1 Annulering van een afspraak is kosteloos indien bij die annulering een nieuwe,Â
definitieve afspraak kan worden gemaakt.
14.2 Indien bij annulering geen nieuwe afspraak kan worden gemaakt brengt DienstverlenerÂ
maximaal drie kwartier arbeidsloon bij Contractant in rekening.
14.3 In de volgende gevallen brengt Dienstverlener maximaal drie kwartier arbeidsloon bijÂ
Contractant in rekening:
a. Dienstverlener kan het servicebezoek niet uitvoeren door afwezigheid van Contractant opÂ
het afgesproken tijdstip;
b. Dienstverlener wordt niet toegelaten door Contractant;
c. Contractant meldt herstel van het mankement bij aankomst van Dienstverlener.
14.4 Door het Protocol Van Oplevering te ondertekenen gaat Contractant akkoord met deÂ
uitgevoerde werkzaamheden en het functioneren van hetgeen is geleverd of gerepareerd.
14.5 Op de uitgevoerde werkzaamheden is een garantietermijn van vijf dagen van
toepassing.
14.6 Op geleverde onderdelen of apparatuur is de garantie van het betreffende
onderdeel of de betreffende apparatuur van toepassing.
CONTRACTOVERNEMING
15.1 Contractant is niet gerechtigd de rechten en verplichtingen uit deze Overeenkomst overÂ
te dragen aan een derde zonder schriftelijke toestemming van Dienstverlener. Aan dezeÂ
toestemming kunnen voorwaarden worden verbonden.
KLACHTEN EN GESCHILLEN
16.1 Contractant dient zich in geval van klachten of geschillen met betrekking tot deze
Overeenkomst in eerste instantie te wenden tot de klantenservice van The Digital Cure via
telefoonnummer 0800-0471. The Digital Cure zal hierop binnen 30 dagen na ontvangst vanÂ
de klacht inhoudelijk reageren, tenzij een onderzoek nodig is dat niet binnen deze termijnÂ
kan worden afgerond of dit anderszins redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval maakt hetÂ
Experteam, binnen die termijn en onder vermelding van de redenen, aan ContractantÂ
kenbaar wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem zal worden gegeven.
Algemene Voorwaarden The Digital Cure    || 9
ARTIKEL 14
ARTIKEL 15
ARTIKEL 1616.2 Mocht een klacht niet in onderling overleg worden opgelost, dan ontstaat een geschilÂ
dat u kunt voorleggen aan de Geschillencommissie ICTWaarborg, Tasveld 1A,3417 XSÂ
Montfoort, 085-8772982, geschillencommissie@ictwaarborg.nl. Overigens wordtÂ
een geschil pas door de geschillencommissie in behandeling genomen, als u uw klacht eerstÂ
schriftelijk aan de leverancier heeft voorgelegd. Bent u niet tevreden met de manier waaropÂ
deze uw klacht afhandelt, dan kunt u het geschil vervolgens binnen drie maanden nadat uÂ
het aan de leverancier heeft voorgelegd, aanhangig maken bij de geschillencommissie. DitÂ
gebeurt door het invullen van een formulier op de consumentenpagina van de website vanÂ
ICTWaarborg.
Ook de leverancier kan een geschil aanhangig maken. In dat geval moet hij u eerstÂ
schriftelijk vragen binnen vijf weken te laten weten of u het geschil wilt laten behandelenÂ
door de geschillencommissie of door de rechter. De leverancier moet daarbij tegelijkertijdÂ
meedelen dat, als u hierop niet reageert, hij zich na die periode vrij acht het geschil voor teÂ
leggen aan de rechter.
De uitspraak van de geschillencommissie is bindend. Het reglement van deÂ
geschillencommissie wordt op aanvraag toegezonden. Hierin is onder andere opgenomenÂ
de vergoeding die u voor de behandeling van een geschil moet betalen. Als u in het gelijkÂ
wordt gesteld krijgt u dit bedrag terug. Het klachtengeld bedraagt € 40,- .
TOEPASSELIJK RECHT
17.1 Op de Overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing. Geschillen tussenÂ
Contractant en Dienstverlener voortvloeiende uit of verband houdende met de DienstÂ
worden voorgelegd aan de exclusief bevoegde burgerlijke rechter in Den Haag.
VERJARINGSTERMIJN
18.1 Alle vorderingen uit hoofde van deze Overeenkomst verjaren door verloop van vijfÂ
jaren, te rekenen vanaf de dag volgend op die waarop de vordering opeisbaar is geworden.Â
Stuiting van de verjaring vindt plaats overeenkomstig de regels van het algemene recht.
AD-4237/01-11
Algemene Voorwaarden The Digital Cure    || 10
ARTIKEL 17
ARTIKEL 18
Â